runeda.pl

Dieta

Dieta

Każdy powinien dostosować swoją dietę do siebie – obserwować swoje ciało i to jak reaguje na dane pożywienie. Poniżej kilka podstawowych i uniwersalnych zasad odżywiania:

1. Im większy wysiłek tym więcej energii jest potrzebnej, a podstawowym źródłem energii u sportowców powinny być węglowodany.

http://www.domyzbali-krakow.pl/domy-z-bali-caloroczne

2. Jadłospis na pewno powinien być urozmaicony tak, by na talerzu było i zdrowo i kolorowo wtedy masz pewność, że dostarczysz jak najwięcej składników odżywczych potrzebnych organizmowi.

3. Ważną zasadą jest jedzenie mniejszych ilości ale często – nawet 6 razy dziennie. Metabolizm się ureguluje. Śniadanie należy spożyć najpóźniej po ok 1 h po wstaniu z łóżka a kolacja na około 2 h przed zaśnięciem.

4. Zdrowe tłuszcze z grup omega-3 działają przeciwzapalnie – warto jeść ryby morskie!

5. http://xmlogos.com/produkt/xmlogos/ Odpowiednie nawodnienie jest podstawą u każdego sportowca. Izotoniki lepiej zostawić na zawody, na co dzień najlepsza jest niezastąpiona woda z dodatkiem cytryny czy świeżej mięty.

6. Z wszystkim należy zachować umiar. Kieliszek czerwonego wina czy czekolada od czasu do czasu nie zniszczą efektów wypracowywanych tygodniami.

7. Przed wysiłkiem nie należy spożywać ciężkostrawnych potraw – mogą powodować nieprzyjemne odczucia i wpływać niekorzystnie na trening.

8. Białko jako składnik budulcowy jest pożądany nie tylko przez biegaczy. Istnieją też wegetariańskie alternatywy takie jak tofu czy rośliny strączkowe, także bycie wegetarianinem nie zwalnia z tego punktu.

9. Istnieje wiele różnych diet dla sportowców – najważniejsze jest jednak zrezygnowanie z wysoko przetworzonych produktów i fast foodów.

– autor artykułu