Witamina b2 od strony praktycznej

Jako witaminę B rozumie się tak zwaną ryboflawinę. To jedna z najbardziej charakterystycznych witamin, która wchodzi w skład szerokiego wachlarzu witamin B. Bez niej, jak z resztą również bez wielu innych witamin zwłaszcza z grupy B, nie mógłby naturalnie funkcjonować organizm. Za co zatem odpowiada ryboflawina?
Jest to w zasadzie tak cenny składnik naszego organizmu jak witamina B1. Powód? Wpływa ona w niesamowicie ważnym i dużym zakresie na funkcjonowanie systemu nerwowego. Poza tym idealnie reaguje na kondycje organizmu w ogóle. Poprawia energie i daje moc do aktywnego działania. Jest to rewelacyjne panaceum na narząd wzroku. Do tego daje sposobność zadbania o należyty poziom stanu czerwonych krwinek. Gdyby nie witamina B2, czyli omawiana tu ryboflawina, nie byłoby możliwe regularne pracowanie na wysokich obrotach. Największą zasługę ryboflawinie przypisuje się wówczas, gdy mowa o reagowaniu na stany znużenia. Musimy wspomnieć, że witamina B2 pozwala stosownie osłonić komórki przed odczuwaniem stresu oksydacyjnego. Ryboflawina posiada w sobie mnóstwo wielorakich składników przyspieszających prace serca. Jest ona dostępna między innymi w przeróżnych typach orzechów- od laskowych, do pistacji i migdałów, czy też orzechów włoskich. Pojawia się też w sporych ilościach w nasionach sezamu oraz w suszonych pomidorach. Warto wspomnieć też o jej obecności w pestkach dyni czy ziarnach słonecznika. By móc optymalnie się żywić, musimy mieć dzienne zapotrzebowanie na witaminę b2 w wysokości około 1,4 mg.
Autor artykułu: